Sunday, June 12, 2011

NOTA SEJARAH TEKNIK AKRONIM

Mudahkan cara anda mengingati sejarah…
SEJARAH…rmai yg tidak suka subjek ini, banyak fakta dan susah hendak hafal..
Di sini, kami menawarkan buku yg lengkap dan mudah untuk anda mengingati sejarah dari f1-f3 supaya anda rasa lebih yakin untuk mnghadapi peperiksaan..



Apa itu teknik akronim?


Akronim ialah sesuatu teknik yang dpt membantu pelajar mengingat fakta sejarah yang sukar.Akronim ialah teknik yang terbaru bagi membantu pelajar menghafal fakta sejarah dengan senang, mudah dan lebih lama. Sebagai contoh:
Sejarah tingkatan 3 bab 1-Pendudukan Jepun di negara kita
Akronim cara kemaraan Jepun
Tok- Kapal terbang
Kadi- Kereta kebal
Bagi- Bot
Basikal- Basikal
Pelajar hanya perlu menghafal akronim yang disediakan iaitu tok kadi bagi basikal, tok ialah akronim untuk terbang, kadi akronim untuk kebal, bagi akronim untuk bot, dan basikal akronim untuk basikal. Kajian telah menunjukkan bahawa teknik ini dapat pelajar menghafal isi penting untuk tempoh yang lebih lama, mudah dan cepat.

PETA MINDA
Teknik peta minda ini akan mengurangkan kebosanan membaca buku bagi pelajar selain daripada memudahkan pembelajaran bagi membantu pelajar belajar dengan lebih efektif.


Nota sejarah teknik akronim untuk dijual

PENERANGAN TENTANG NOTA
Nota yang berasaskan sukatan pelajaran buku teks sejarah.Nota ini untuk pelajar pmr tingkatan 1,2,3. Nota ini menggunakan teknik akronim dan peta minda. Selain itu, nota ini dapat menjimatkan masa belajar bagi pelajar kerana nota ini telah diringkaskan. Di samping itu, nota ini memudahkan pelajar kerana hanya fakta dan isi penting yang diambil dan dijadikan nota. 





Satu nota hanya RM10!!!! untuk setiap satu tingkatan
Nota akan dihantar melalui email


Study sebelum Terlambat

0 comments:

Post a Comment